Shoppping Cart
Tootesildid

Mine metsa! vol2

Kui nüüd suud karulaugupestost ja võilillest on juba roheliseks söödud, siis pole enam mõtet sinna pidama jääda. Nädalavahetusel toimus Järvamaal Umbrohufestival ja meil on sügavalt kurb meel, et me sinna ei jõudnud. Oleksime väga tahtnud tutvuda teiste ‘umbrohu’ sööjatega. Aga hea meel on meil selle üle, et taolist asja üldse korraldatakse, tutvustamaks meie oma lihtsaid ja kodumaiseid võimalusi tervis toidulauale tuua. Nii et hoidke järgmine aasta kindlasti üritustel silm peal ning ühinege liikumisega, kui vähegi võimalust!

Kes päris metsa ei jõua, siis meie järgmisi lemmikrohelisi on võimalik leida ka täitsa vabalt linnaäärsetelt aasadelt või pargiäärtest. (Vaata lihtsalt, et sa päris keset linnaliiklust kasvavaid taimi ei korja. Kardan, et nende puhul ei aita pesemine ka, et läbiimbunud heitgaasidest vabaneda…) Kui sa pole harjunud välja minema eesmärgiga taimi korjata ja sul on raske motivatsiooni leida, siis suhtu sellesse nii, et lähed hoopis pere või sõpradega loodusesse hullama. Nii muuseas haarad paar paremat taime kotti ning oled säästnud hulga raha järjekordse apteegikülastuse pealt, et omale turgutavaid vitamiine hankida. See kõik on sul nüüd juba käepärast kasutusvalmis!

 

Kes eelmise jutu lõpus nõgest nähes ära ehmus ja mõtles, et mis hullumeelsed need vabatahtlikult oma suid kõrvetama hakkavad, siis… rahu! Kevadised noored nõgesevõrsed on täielik supertoit, kuna neid leidub mitu korda rohkem C-vitamiini kui sidrunis, muudest vitamiinidest rääkimatagi. Lisaks on teada-tuntud tõde, et see roheline kehavõimu andev taim võitleb väsimusega ja tugevdab verd ning aitab ka muude vaevuste korral – kõhuvalu ja veepaistetus on nõgesesõbrale möödanik. Ka suhkruhaigele on nõges vältimatu kaaslane.

Ükskõik, kuidas sa nõgest toiduks kasutad, pea meeles, oluline on minimaalselt kuumutada, et säiliks kõik kasulikud omadused. Enne toidule lisamist tuleb taimed kuuma veega üle valada ja nõrutada nikuinii.

sassy radishLisa nõgeselehti hautisele, supile või miks mitte ka kotlettidesse.

Tee neist näiteks pestot või kastet pastadele.

Kindlasti tee ka teed ning turguta oma smuutit nende maagiliste lehtedega.

 

Enamus meist on mingil hetkel üht või teist nurmenuku osa juba maitsnud, sest sellel pole magus mitte ainult lõhn, vaid ka maitse. Ja kes meist ei oleks lapsepõlves joonud nurmenukuteed – üks väheseid taimeteesid, mida me vabatahtlikult jõime, mitte nagu neid haiguse ajal tehtavaid mõrusid üllitisi (mille üle me täiskasvanuna ilmselt väga tänulikud oleme). Nurmenukulehed nagu paljud rohelised kevadekuulutajad on rikkad C-vitamiini poolest ning nende võimsust on Eestimaa tingimustes võrreldud kibuvitsaga. Varred ja õied sisaldavad lisaks veel ka karotiine ja E-vitamiini. Kuna nurmenukkude vitamiinisisaldus on kõige kõrgem just mai lõpus-juuni alguses, siis valmistu juba varakult, et need oma toidulauale krabada.

VÄRSKE NURMENUKUSALATkorv-nurme1

paar peotäit nurmenukulehti, hakkida

soovi korral lisa mõned õied

½ kl peeneks tükeldatud kodumaiseid (kuivatatud) õunu

sortsuke õunaäädikat või astelpajumahla

½ tl mett või naturaalset siirupit

Sega õrnalt kokku ja maiusta!

 

Nurmenukku peetakse ka hinge ravivaks taimeks – see pakkuvat lohutust ja avavat meeled armastusele, seega on see suurepärane söögilisand pärast pikka pimedat aega…

 

Päikest!

Häli