Shoppping Cart
Tootesildid

5 viisi võidukaks võidupühaks

Kuna jaanipäev on ukse ees ja igalt poolt sajab sisse soovitusi, kuidas-kus-kellega see veeta, siis anname ka omapoolse panuse sellesse, et need rahvapühad meeldivalt veedetud saaks.

Me ei ole ei veganite, taimetoitlaste ega omnivooride poolt ega vastu, seega püüame jagada mõtteid, millest kõigil Hea Tuju sõpradel kasu on.

 

Me võiks selle postituse teha ka kahesõnalise tegelikult – joo vett! Jah, sa oled seda oma sada-tuhat-kümme-miljonit korda kuulnud, aga miks see siis ikka pidevalt ära ununeb..?! Eriti pidustuste ajal tarbime hulgaliselt kõiksugu vedelikke alates hommikukohvist kuni kangema kraamini välja ja vahepeal teevad tublimad võibolla isegi värsket mahla ning mitte nii ettenägelikud hangivad midagi samalaadset poest. Kuid isegi meie hakkajad terviseteadlikud smuutitajad ei tohi ära unustada, et keha vajab puhast vett. Kui veele on midagi lisatud, olgu see kasvõi kõige ökom mari või mahl, manustab keha seda nagu toitu ning vaevleb veepuuduses edasi. Seega – joo vett! Kuumal ajal püüa juua minimaalselt 1,5 kuni 2 liitrit päevas. Ja kui plaanid tarbida kofeiini või alkoholiga jooke, arvesta, et iga joodud klaasi kohta peaksid jooma vähemalt 2 klaasi puhast vett.

 

Mis puutub toitu, siis selle kohta on kolm head ‘reeglit’. Näiteks see, et kvaliteet üle kvantiteedi. See on küll hullult eestlaslik katta lookas lauad ja ennast ‘heast-paremast’ ogaraks õgida ning selles on oma veetlevus, kuid me peaksime tähelepanu pöörama eelkõige sellele, mis see hea ja parem on. Väldi sealiha. Eelista linnuliha loomalihale. Vali keemiliste lisaaineteta vorstid.

Teiseks, raputa maha müüdid grilltoitude kohta ja avasta imelised retseptid köögiviljade küpsetamiseks. Neid saab teha nii vardas, fooliumis kui ka lihtsalt grillrestil. Mõningaid saab täita, teisi marineerida või kõigest kergelt maitsestada. Ma olen täiesti veendunud, et igaüks leiab oma lemmiku, kui ainult proovib!

Viimaseks võiks öelda, et nagu iga joodud keha kurnava joogi kohta tuleks tarbida 2 korda nii palju puhast vett, peaks iga raskema või lihaportsu kohta taldriku täitma vähemalt topeltkoguse värske salatiga. Ja nimelt värske, mitte hapukoorde või majoneesi uputatud meistriteosega – need liigituvad pigem ikka selle raske toidu alla. Salatikastmeks eelista pigem pisut lemmikut toiduäädikat, naturaalset õli või nende segu koos meelepäraste maitseainetega. Rohegurmeetoidulised eelistavad ehk üldse mingi lisandita..

 

Lõpuks veel, et parim hommikusöök kiirel peoajal on üks korralik roheline smuuti ja pakk Kaisukaru Kaerahörk küpsetisi – viimased on eriti mahe kooslus klassikalisest kaeraküpsisest ja rikkalikust toortatrast ning täidab kõhu kogu hommikuks.

Üks lihtsamaid isiklikke rohelise smuuti lemmikretsepte aga siin:

2016-06-22-22-46-01

1 küps banaan

1 hapukas kiivi

peotäis spinatit

1 tl Boost Detox supertoidusegu

½ kl jääkülma vett

 

Päikest!

Häli